Solaris

Po raz kolejny po wielu latach polski przemysł motoryzacyjny może się pochwalić pojazdem , którego konstrukcja od początku do końca powstała w głowach naszych inżynierów. Jest nim autobus miejski Solaris Urbino, zaprezentowany po raz pierwszy na Międzynarodowych targach Motoryzacji w Poznaniu w 1999 r , a stworzony w firmie Neoplan Polska z Bolechowa.
Solaris to nowoczesny autobus niskopodłogowy ( krawędź podłogi znajduje się 36 cm na ziemią ), spełniający konieczne wymagania krajowych i zagranicznych nabywców. szerokie, potrójne drzwi bez stopni oraz całkowicie płaska podłoga pozwalają podróżować zarówno emerytom na wózkach jak i matkom z dziećmi. Autobus ma maksymalną dopuszczalną polskimi przepisami szerokość, dzięki czemu dysponuje przestronnym wnętrzem. Ciekawym rozwiązaniem są specjalne podpórki dla stojących w przejściu , zmniejszające ciężar ciała o 30% .
Projektują Solarisa konstruktorzy brali pod uwagę specyfikę polskich ulic. Wzmocnione nadwozie w formie kratownicy odpornej na drgania i pneumatyczne zawieszenie osi pozwalają na komfortowe i bezpieczne dla pojazdu pokonywanie nierówności. Dzięki zastosowaniu tworzyw sztucznych w dolnej części karoserii wymiana elementów zniszczonych podczas ewentualnej stłuczki jest prosta i nie wymaga wyłączenia pojazdu z ruch na długi czas.
Rezygnacja z blachowkrętów łączących nadwozie zmniejsza ryzyko korozji blach, a przeprowadzenie przewodów pod dachem niweluje możliwość ich kontaktu z wodą i solą z jezdni. Mechanicy docenią niewątpliwie łatwy dostęp do silnika i głównych podzespołów , uzyskany dzięki zabudowie wieżowej. chłodnicę i filtr powietrza przeniesiono pod dach .
Ogromną zaletą Solarisa jest jego modułowa konstrukcja, która pozwala na budowanie autobusów o długości 9 , 12 , 14 oraz 18 metrów, w zależności od potrzeb zamawiającego.


Solaris