|
Po uruchomieniu w FSO produkcji Polskiego Fiata 125p postanowiono zmodernizować Syrene przez zastosowanie niektórych elementów licencyjnych. Na przełomie 1970 i 1971 opracowano konstrukcję i wykonano prototyp samochodu oznaczonego roboczo "607" Przez zmianę kształtu tylnej częsci nadwozia radykalnie poprawiono sylwetkę pojazdu. Autorami projektu plastycznego byli Zbigniew Wattson i Zygmunt Grochowski, a konstruktorem prowadzącym inż. Stanisław Łukaszewicz. Rozstaw osi zwiekszono do 2500 mm. Tylna oś została zawieszona na wzdłuznych resorach piórowych pochodzących z Fiata 125p. W nadwoziu typu hatch-back drzwi boczne zawieszono na słupkach przednich, a tylne trzecie drzwi na wzmocnionej krawędzi dachu. Została powiększona powoerzchnia szyb bocznych przez obnizenie ich dolnej krawędzi i wydłużenie okna tylnego. Podjęcie produkcji wiązało się z wykonaniem zbyt wielu nowych tłoczników, co uznano za zbyt kosztowne
Na trzecim zdjęciu uwieczniony został kolejny pomysł zbudowania Syreny kombi, lecz nie z FSO a jednego z mieszkańców prawdopodobnie Gdańska.
|